LET'S DO SOME SCIENCE

Hejhej!
Nu när jag sitter här och väntar på Therése som aldrig verkar dyka upp (vem vet, hon kanske inte kunde slita sig från sin häst?) så tänkte jag ta och berätta lite om mitt forskningsarbete som jag håller på med på forskarskolan. Jag gillar att ge saker fina rubriker så det hela ingår i biokemi>växtfysiologi>toxikologisk testning. Vi provar hur ärtor reagerar på olika gifter och varför ärtor växer mer om man tillsätter två gifter istället för en. Det är mycket spännande kan jag lova! Till exempell kan det vara så att växten växer mer om man tillsätter ett gift eftersom den försöker "växa ifrån problemet" så att giftet ska späds ut över en större yta. Här är några foton som vi tagit i mikroskopen när vi kollat på rötter - sweetness!


Ärtrot som fått växa i vatten


Muchet fin majsrot


Ärtrot som fått växa i Cd


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: