Belgare är som italienare

Okej, det var väldigt länge sedan jag skrev något längre på den här sidan. Eller något intressant för den delen heller, det handlar ju mest om vad jag gör om dagarna och det är det ju egentligen inget som man vill sitta och läsa i timmar om. Men idag hände nämligen någor roligt. Eller roligt och roligt, lite småkul är det väll iallafall i efterhand.

Jag struttade runt i Bryssel bredvid min mamma och jag kan ju börja med att säga att jag inte såg överdrivet snygg ut. Kolla bara på videon där man skymtar mig en liiiten stund (men vad fasiken, dom har ju ingen hårfön här och jag hade inget smink). Så när jag går där bredvid min mor på någon gata går plötsligt en kille/man (20 år sådär)in i mig och ber om ursäkt, jag ler lite vänligt tillbaka, vilket man tydligen inte ska göra när man är ute i Europa. För då börjar människan stirra på mig och flina. Jag kollar lite förskärckt tillbaka och sedan börjar han rabbla på franska om hur vacker jag är. Och nej visst det hade väll varit trevligt fall han hade sagt det en gång och sen dragit, men nej, killen slutar inte. Typiskt mig kollar jag på honom men en konstig grimars och springer iväg och gömmer mig bakom min lillasyster (hon är väldigt kort så att jag tvivlar på att hon täckte mig särskilt bra). Då fortsätter han prata med min mamma istället om hur snygg jag är. Tackat, tackar. Men när blev belgarna värre än italienarna?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: