Let's not do LSD again

Med Nancy Sinatra spelade i Windows media player blev jag sugen på att skriva en lista. Här är en över saker jag inte kan klara mig utan;

Min mobil: Det är inte så att jag sitter och smsar hela tiden. Men med min söta lilla mobil kan jag ta foton, skriva upp saker, kolla vad klockan är, ringa efter skuts och ja, skicka sms då. Om jag hade varit lite mer hurtig hade jag också kunnat använda den som stegräknare. Kanske i nästa liv.
En Paris-guid: Jag älskar Paris. Men om jag nu inte ska till Paris utan Rom är det ju klart att jag inte tar med en guid över Frankrikes huvudstad. Utan Rom såklart. Grejen är den att guide böcker är otroligt bra och inte alls underskattade.
Min iPod: Utan den skulle slöjdlektionerna vara dubbelt så långa och taxiresorna dubbelt så dryga. Jag funderar ibland på hur folk kan leva utan dessa små musikspelare. Än så länge har jag inte dragit någon slutsats.
Mina blogg-checkers: Varje dag måste jag besöka ett antal bloggar och se på deras uppdateringar. 
Mina vita vespa: Helst vill man inte be mamma och pappa om att skutsa en överallt. Då är det perfekt med en moppe. Den är smidig att ta sig fram med och matchar min stil. 
E riktigt bra book: Min svenskalärare må hata mina bokval (Marian Keys, Gossip Girl och perfekta hemmafruar är inget som hon tycker är bra litteratur). Men det struntar jag oftast i, för man ska ju läsa det amn själv tycker om? Nu när det är sommar planerar jag en tur till biblioteket och låna med mig runt 10 böcker. Ja tack!
Mörk choklad: Vem som helst kan ta sig ur en svacka med lite 70procentig choklad.
Mitt vaselin: Ingenting är så beroendeframkallande som den lilla gula burken fylld med - ja, vad är det igentligen? Jag har kompisar som blivit beroende av att använda lite av mig några gånger. Själv fick jag mitt addict geneom att låbna en klick av mormor min. Finns det något 6-månaders program mot det här?

closet01.jpg

Wow, vilken garderob!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: