Det finns en gud trots allt

Jag kom just hem från den uuuuunderbara Second Hand buktiken den här staden har att bjuda på. Helt seriöst bode den vara med i någon Sverige guid. För ägaren där vet inte att vissa av kläderna hon säljer för under en hundring, skulle kunna säljas i Paris för tusenlappar. Jag pratar om riktiga modefynd från YSL, Moschino och Escada. När jag stod där och letade bland de färggranna tant-kavajerna hände något mirakulöst. Plötsligt uppenbarar sig en marinblå Chanel boutique kofta med guldiga knappar och vit kant. Så kollar jag på prislappen där det står något way to lågt. Det var ett sånt där ögonblick jag trodde att jag aldrig  skulle få uppleva i livet. Ett sånt där moment som jag kommer tänka på precis innan pärlaporten öppnar sig.  Nu är den undanlaggd och ska köpas imorn. Jag började nästan gråta av lycka.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: