Det är slitigt att vara globetrotter

Nu är jag sexton år!
Själv har jag inte riktigt insätt det än och det känns absurt att jag får köpa champagne lagligt här nu, ta körtkort i USA och börja övningsköra hemma i Sverige. På tal om det sista, jag tror jag väntar ett tag med det. Igår var jag som sagt i Paris. När man är där känns det verkligen som om man är vid jorldens mittpunkt, det är där allt händer. I present fick jag nästan bara pengar och det var skönt, man vet aldrig vad man kan få för galenskaper annars. Jag och familjen gick upp sjukligt tidigt för att hinna in innan all trafik började stocka upp sig. När vi kom fram så gick vi till Lafayette - de fina bilderna ni ser högst upp med balkonger. Ett varuhus som är ungefär den franska motsvarigheten (dock ett snäpp finare) till NK. Sedan struttade vi runt på Paris gator, tittade in i små boutiquer, beeundrade makaronerna (hehe, nej inte pasta, klicka på länken. Och nej, de heter inte makaroner igentligen och jag såg att de fått in sånna i mini format på Neuhaus i närheten) på Laduree och hittade mina mammas nya favoritaffär Natura (jag säger bara - hon och hennes lyxig-tvål-fixering). Vi lunchade ironiskt nog musslor på en Belgisk resturang och åt en god middag på KFC. Det behöver inte vara flådigt och dyrt för att vara gott. Men som sagt, Paris går inte att beskriva, man måste besöka det för att älska det (hallå, Lina är en levande klyschaeller vaddå?). Sedan igår har jag shoppat en del. Jag har köpt ett par paperbag waist-shorts och en tröja på NAF NAF, en t-shirt och en söt klänning från Zara, en pyjamas och en födelsedags present till min syster från Womens Secret och massa underkläder från Hunkemöller. Herre gudrun, jag känner mig verkligen mycket fatigue just nu av all shopping. Nu ska jag gå och däcka framför tv:n.

Pretty-pretty-pretty


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: