Snart är det helg (efter en lång, jobbig vecka?)

Nu är första skoldagen avklarad på Viktor Rydberg. Finito. Jag var hur duktig som helst och klev upp klockan sex i morse utan några problem, sedan tog jag tåget som gick tio över sju in till Karlberg och därifrån bussen till Odenplan och gick en liten sträcka. Det var hur enkelt som helst och jag tror nog jag pallar det här i tre år till. Om jag bara tar av mig min jacka på tåget när jag åker hem bara, på grund av folkmassan brukar det ju vara relativt varmt på tåg. Tänkte inte på det. Själva skolan verkar riktigt bra, med riktigt bra lärare och härligt folk. Idag fick vi scheman och mitt är bättre än bra. På måndag har jag bara två lektioner (egentligen tre men den första är inställd vecka 35) och jag börjar halv tolv. Kan man klaga eller? Lunchen på skolan, idag anyhow, var very najs och man kan sitta ute och äta. Men tillbaka till mitt schedule - jag har en tre timmars håltimme på tisdagar, i och försej så kommer jag ju ha gympa borta vid Frescati och det tar sin lilla tid att ta sig bort dit. Likadant är det på fredagar varannan vecka, nästan tre timmars "rast". Men det är bra, då kan jag göra mina läxor. Jag älskar för utöver det att gå inne i stan där man kan ta en promenad i city under lunchrasten eller köpa en latte på 7-eleven på väg till skolan. Nu ska jag också hänga med i nyheterna lite bättre p.g.a metro som nu ska läsas dagligen. Imorgon ska jag få mitt passerkort till skolan och sen är jag redo.

Ps 1. Det säger sig själv att inte går att nå mig under en vardag, speciellt när ni vet att jag går i skolan. Smsa får ni mer en gärna göra men ring inte, mobilen är ändra avstängd eller på ljudlöst och jag ringer sällan tillbaka till någon. Efter klockan sex är det dock ok (med undantag för i morgon när jag slutar efter lunch).

Ps 2. For your information så ska jag bli muchet-muchet bättre att uppdatera här. Imorgon blir det dagens outfit, bland annat(!). Mina dagar är så intressanta att jag förstår att ni vill läsa.

Ps 3. Jag tänkte bara varna för de där vansinniga låsen som delas ut med en kod på istället för nyckel. De är ju nästintill omöjliga. Hur ska jag få upp mitt skåp imorn? Men Lina, hur hög IQ behöver man för att få upp ett lås? Sa du att du gick på Viktor Rydberg?

Ps 4. Idag hade jag skolfoto, här under är bilderna. NOT.


 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: