Trendspaning ute i Europa

Jag sitter och smygtittar på höstens mode. Favoriterna är helt klart Karl Lagerfelt (som är en legend i sig), Betsey Johnson och Burberry. Än så länge! Det finns mycket kvar att se. Nätstrumpbyxor, kortärmade kappor, 70-tals modell på byxor, stickat och läderskärp ser ut att komma stort. Men i sommar så får skärpen ligga kvar i lådan. De blev alltför uttjatade i våras och känns nu ganska b.

Veckan har jag spänderat i Bryssel, Waterloo och Paris. Imorgon blir det Luxenburg och kanske Amsterdam bortåt nästa vecka. Och nåra guldköp kan jag faktiskt skyta med. En stort burberry mönstrad väska med skindetaljer (nej det är ingen äcklig kopia utan en från New de Wolf) som kommer passa utmärkt som handbagage, ett par kortkorta beiga shorts från Jennyfer i Paris och en casual svart tee med tryck från Zara. Dessutom så har jag köpt det nya hetaste lipbalmet nämligen Carmex. För snygg retro förpackning för att jag skulle kunna låta bli.  Även fast jag gjort en del fina köp är shoppinglistan fortfarande lång. Där står highwater-byxor, ny sminkväska plus lite nytt fräscht innehåll, bekväma skor inför italien (det blir en ny upplevelse för mina fötter. haha) och för att det inte ska ta hela dagen att läsa det här så tar jag stopp här.

Imorn skriver jag om mitt besök till Luxenburgs huvudstad Luxenburg. Mycket kreativt namngivning av huvudstaden föresten. Eller hur?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: