Sötnosar är vi allihopa

Stoppa sötsuget!

Känner du alltid för att äta en stor rosa muffins? Måste du smaska på något när du ser på tv? suktas du av den här bilden? Inte, då kan du sluta läsa här du som svarade jag på någon av frågorna här över kan fortsätta nedåt


´Hur stoppar jag sötsuger då?
Här är mina egna tips och andras:

Borsta tänderna! Inget får en att känns sig mer onyttig än att smaska godis percis när man borstat tänderna. Att borsta tänderna gör att det ändå du blir sugen på är frukt och mintabletter. Utan socker.

Frukt:
Det mäst uttjatade kenpet som vi inte tror funkar, men det gör det. Det finns någon frukt för alla smaker. Mango, jordgubbe och passionsfrukt. vem sa att frukt skulle vara torra äpplen eller mosade bananer.

Mörk choklad:
Inte alls lika mycket socker och ger en kännsla av lyx. Choklad ä nyttigt, ibland i alla fall.

Stressa inte!
Stress gör så att du blir mer sugen på sötsaker, så stop stessning!

Dippa!
I stället för godis när du ser på film så pröva med morötter att dippa :D


Postat av: Sötnozen

Herregud, de där muffinsen var typ brända eller nåt o.O Det var helt svart ju :P Men jag önskar att jag kunde äta hur mycket frukt jag ville, men diabetesen hindrar :P Och det där med att borsta tänderna är ju rätt så smart...

2006-10-20 @ 23:22:44
URL: http://marsvinflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: